Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli zajedno sa JU „Naše dijete“ Tuzla, pod pokroviteljstvom Ministarstva za obrazovanje Tuzlanskog kantona realizirali su dio projektnih aktivnosti u okviru projekta „Prevencija profesionalnih oboljenja vokalnih profesionalaca“ na dan 03.11.2023. u JU „Naše dijete“ Tuzla objekat „Poletarac“.
Riječ je stručnoj edukaciji sa ciljem prevencije profesionalnih oboljenja vokalnih profesionalaca. Dugoročni cilj edukacije je prevencija profesionalnih oboljenja vokalnih profesionalaca kroz povećanje znanja o vokalnoj higijeni, fiziološkoj upotrebi glasa, izbjegavanju vokalne krive upotrebe i zloupotrebe. Obrađene su i tehnike samopomoći i optimalne vokalne produkcije u cilju povećanog vokalnog zdravlja, radne učinkovitosti i smanjenja učestalosti odsustva sa posla na ime vokalnog bolovanja.
Ministarstvo obrazovanja Tuzlanskog kantona prepoznalo je važnost ovakvog naučno stručnog rada i finansijski podržalo višegodišnju uspješnu saradnju JU „Naše dijete“ Tuzla, sa Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Univerziteta u Tuzli. U ovom projektu saradnja je proširena i na još dva evropska univerziteta. Univerzitet Heidenheim iz Njemačke i Sveučilište u Zagrebu. Stručnu edukaciju, koja je jedna u nizu aktivnosti planiranih ovim projektom, o higijeni glasa i tehnikama za optimalno korištenje glasa odgajateljima JU „Naše dijete“ Tuzla sprovele su tri renomirane univerzitetske profesorice. Prof. dr. sci. Ani Bonetti, Sveučilište Zagreb, Hrvatska; prof. dr. sci. Sujata Huestegge, Univerzitet Heidenheim, Njemačka; prof. dr. sci. Amela Ibrahimagić, Univerzitet u Tuzli, Bosna i Hercegovina. Odgajatelji su upoznati sa osnovama fiziološke produkcije glasa, postupcima i načinima prevencije profesionalnih oboljenja glasa, sprečavanja vokalne krive upotrebe i zloupotrebe, te sa tehnikama samopomoći, pravilne upotrebe glasa i optimiziranja korištenja glasa. Očekuje se da će rezultati ovih projektnih aktivnosti dovesti do smanjenja rizika i učestalosti javljanja profesionalnih vokalnih oboljenja, kao i psiho-somatskih i socijalnih posljedice istih na profesionalni i lični život odgajatelja. Nadalje, očekuje se da će edukacija doprinijeti širenju palete zdravih vokalnih tehnika koje odgajatelji mogu da koriste u svakodnevnom radu kako bi vokalni aparat i glas ostao zdrav, unutar vlastitog raspona, uz optimalan vokalni učinak.