Studijska posjeta Tiflološkom muzeju i Centru za odgoj i obrazovanje “Goljak” – Zagreb

U decembru ove godine studenti, nastavnici i saradnici Odsjeka Specijalna edukacija i rehabilitacija Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli organizovali su već tradicionalnu posjetu Tiflološkom muzeju Grada Zagreba. Tom prilikom, pored stalne postavke muzeja, imali su priliku vidjeti i postavku „Mrak posao“ koja prikazuje razvoj zanimanja i zapošljavanja slijepih osoba kroz historiju, od tradicionalnih zanata do savremenih zanimanja. Na obostarno zadovoljstvo, a zahvaljujući dugogodišnjoh saradnji Katedre za oštećenje vida ERF i Tiflološkog muzeja, potpisan je i međunarodni sporazum i dogovoreni naredni koraci za nastavak i unapređenje saradnje. Tome u prilog ide i činjenica da očekujemo posjetu ravnateljice i suradnika Tiflološkog muzeja našem gradu i planiranje konkretnih prijedloga za unapređenje kulturnog života građana oštećenog vida i osoba sa invaliditetom uopšte.
Pored Tiflološkog muzeja, ove godine uspostavljena je i saradnja sa ustanovom sa dudgogodišnjom tradicijom odgoja i obrazovanja djece sa motoričkim poremećajima i hroničnim bolestima – Centrom za odgoj i obrazovanje „Goljak“. U jednoj od lokacija Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak“, studenti i nastavnici su se upoznali sa ulogom i djelatnostima edukacijsko-rehabilitacijskih stručnjaka i drugih članova tima u Centru, ali i sa sistemskim rješenjima odgoja i obrazovanja i postupaka stručne podrške djeci sa motoričkim poremećajima i hroničnim bolestima. Posjeta je rezultirala brojnim idejama za zajedničke aktivnosti i nastavak saradnje.

Međutim, nije sve u radu, ima i nešto i u zabavi!!! Advent u Zagrebu bio je i prilika da se svi zajedno opustimo, uživamo u predblagdanskim čarolijama i napunimo baterije za predstojeće ispite i učenje.
Radujemo se novim avanturama!

Reakcije studenata:
„Bilo je odlično iskustvo posjetiti Tiflološki muzej, jedinstven na ovim prostorima, te se upoznati sa rehabilitacijskim centrima, njihovim programima i načinima djelovanja, koje se u Hrvatskoj, u odnosu na BiH razlikuju samo u sistemima finansiranja. Motivirajuće je za nas, buduće stručnjake, vidjeti mogućnosti edukacijsko-rehabilitacijskog djelovanja, kako bismo i u BiH radili na unapređivanju sistema.“ – Benjamin Avdić, student III godine SER

„Odlazak u Zagreb mi je omogućio da vidim Tiflološki muzej i razvoj obrazovanja osoba sa oštećenjem vida. Naš je nedostatak je upravo ne postojanje jednog takvog muzeja koji bi omogućio više informacija osobama bez invaliditeta o ovoj populaciji. Takođe, u obilasku Centra „Goljak“ imala sam priliku vidjeti opremu i način rada u jednoj takvoj ustanovi, kakve nema na našim prostorima. Došla sam do zaključka da mi ne kasnimo puno za njima u smislu znanja, naprotiv, mislim da smo jači, ali njihova finansijska potpora je mnogo bolja od naše. Nadam se da ćemo i mi izgraditi prostorne i finansijske kapacitete, koji su prijeko potrebni, jer imamo kvalitetan kadar koji može pomoći osobama sa invaliditetom.“ – Jasmina Milkunić, studentica III godine SER

„Studijska posjeta Zagrebu zvučala mi je jako primamljivo, jednim dijelom jer nikada nisam bilo u Zagrebu, a drugim jer prvi put idem sa kolegama s kojim provodim većinu dana na fakultetu. Prije svega, volio bih da istaknem da je Zagreb pristupačan za osobe sa invaliditetom. Prvo smo posjetili Tiflološki muzej gdje smo mogli da vidimo razna asistivna pomagala za osobe sa invaliditetom, kao i mračnu sobu kroz koju smo mogli hodati uz pomoć bijelog štapa. U Centru „Goljak“ vidjeli smo primjenu komunikatora koji omogućavanju osobama sa invaliditetom lakšu komunikaciju. Inače, upoznavanjem sa asistivnim pomagalima dobio sam nove ideje kako poboljšati kvalitet života osobama sa invaliditetom, kako svoj, tako i svih budućih mladih ljudi kojima ću posvetiti svoju karijeru. Pomagati osobama sa invaliditetom zaista je i cilj i svrha svog napora koji ulažem u svoje obrazovanje. Posjeta Zagrebu jedna je od inpiracija životnom cilju kojem stremim. Pomoći drugima za mene znači pomoći samome sebi.“ – Eldar Smajić, student II godine SER

“Odlazak u Zagreb mi se izuzetno svidio, prije svega zbog produženog ostanka, odnosno noćenja. To nam je omogućilo obilazak planirane ustanove i slobodno vrijeme koje smo mogli da provedemo na Adventu. Zagreb, sam po sebi, je prelijep grad, a posebno za vrijeme praznika. U Tiflološkom muzeju smo prošli historijat položaja i odnosa prema slijepim osobama kroz historiju na našim područjima. Svakako je neprocjenjivo iskustvo doživljaj sljepoće u tamnoj sobi. U Centru „Goljak“ smo se upoznali sa ustanovom i njihovim načinom rada, didaktičkim materijalom i slično. U svakom slučaju, nezaboravno iskustvo”. – Selma Gađum, studentica IV godine SER

“Odlasku u Zagreb se svi radujemo jer su nam uvijek organizovane posjete iz kojih puno naučimo, vidimo mnogo korisnih stvari i dobijemo ideje kako da unaprijedimo sebe kao buduće stručnjake. U Tiflološkom muzeju smo često i rado viđeni gosti, a Centar „Goljak“ nas je inspirisao za dalji radi razvoj nas kao stručnjaka. Zagreb u vrijeme Adventa je posebna priča, te smo nakon posjeta imali priliku uživati u svim čarima zimske bajke”. – Dina Šabanić, studentica IV godine SER

“Tiflološki muzej – mjesto koje se može bezbroj puta posjetiti i svaki put iznova ponuditi nove informacije. Centar „Golčjak“ – mjesto sa izuzetnom opremom i idealnim didaktičkim materijalom. Osim upoznavanja sa ustanovama i zakonima u Hrvatskoj i Zagrebu, imali smo i priliku da „pokupimo“ ideje i probudimo kreativnost”. – Jasmina Mešić, studentica IV godine SER